IT-support

Om du har problem med datorn, t ex krånglande hårdvara eller inloggning till själva datorn ska du kontakta skolans IT-tekniker. De nås
via mejl: it-funktionen@malung-salen.se
samt fysiskt enligt nedanstående tider (lunch 12:00-13:00):

Besökstider
MåndagDrop in kl. 8-14
TisdagEnligt överenskommelse
OnsdagEnligt överenskommelse
TorsdagDrop in kl. 8-14
FredagEnligt överenskommelse

Om du har Google-relaterade problem kontaktar du Google-administratören.

Skada eller förlust

Skadeanmälan ska göras så snart som möjligt via kommunens e-tjänst. Sker skadan under skoltid hjälper personal i skolan (mentor eller reception) till med skadeanmälan. Sker skadan på fritiden ska vårdnadshavare göra skadeanmälan.

Vid stöld eller förlust av enheten, ska eleven eller vårdnadshavaren omedelbart anmäla detta till skolan. Sker stölden under skoltid gör skolan polisanmälan.

Vid stöld i hemmet eller på fritiden ska vårdnadshavaren göra en polisanmälan då detta krävs av försäkringsbolaget.

Länk till: E-tjänst Förlust- och skadeanmälan för digital enhet i skolan (för vårdnadshavare och elever över 18 år)