Om skolan

Malung-Sälens gymnasieskola är en digitalt satsande skola. För dig innebär det att du får låna en dator när du börjar hos oss. Den använder du som ett arbetsredskap på lektionerna. Det innebär också att du kommer att bli en del av Google-gemenskapen eftersom skolan arbetar med lärplattformen G Suite for Education.

Genom åren har många idrottsstjärnor fostrats på vår gymnasieskola, bland de senare kan vi räkna in Sven Thorgren, Emma Dahlström och Frida Hansdotter. Man kan fundera om vi inte borde kalla oss X-Games-skola, då Sanna Tidstrand (Skier-X, 2005), Daniel Bodin (Snowmobile Freestyle, 2011; Best trick, 2011, 2013, 2017), Emma Dahlström (SKI Slopestyle, 2015), Sven Thorgren (Snowboard Slopestyle (Norge), 2017) alla har gått på MSG.

Snabblänkar