Elevboende

Campus & 744:an

På Campus Storbyn erbjuds alla idrottselever i årskurs ett boende. Skolans långa erfarenhet av idrottselever gör att vi vet att ett bra boende betyder mycket. Eleverna bor i möblerade en- eller tvårumslägenheter med kök. Det finns också gemensamma utrymmen såsom matsal, tv-rum, förråd samt tvättstuga. På vardagar serveras frukost och middag i den gemensamma matsalen. På boendet finns personal som kan hjälpa eleverna i vardagen.

744:an är en mötesplats för gymnasieelever från andra kommuner, belägen i en lägenhet i kvarteret Fällen, mitt i centrala Malung. Att namnet på elevboendet är just 744:an beror på att ungdomarna själva har ”döpt” det till detta efter det lägenhetsnummer lägenheten har. Efter hand har namnet 744:an förkortats och i elevmun heter den numer, helt enkelt ”Sjuan”.

744:an har öppet varje kväll och här kan man plugga, spela dart eller biljard, titta på TV och film, spela kort eller bara umgås.