Skola och säkerhet

Från och med vecka 14 är skolan låst för utomstående. För att ta sig in i skolan behöver man en tagg och en kod.

Alla gymnasieelever kommer att få en tagg med behörighet till alla ingångar i J-huset samt ingången till B-huset från skolgården.

Bemannad reception

Externa besökare ska alltid anmäla sin närvaro i receptionen som finns i stora entrén i B-huset.

Receptionen fungerar också som avlastning till IT-enheten. Det innebär att elever kan lämna in trasiga datorer där. Receptionen kommer också att lämna ut lånedatorer, förutsatt att en skadeanmälan är korrekt ifylld.

Vid förlorad tagg kan eleven hämta en ny i receptionen mot en avgift av 60 kr. Avgiften betalas i caféet.

Upplåsta entréer vissa tider

För gymnasiets elever kommer entrén till J-huset att vara öppen 7.30 till strax efter 9.00, samt vid hemgång ca 16.00-16.30. Övriga tider kommer man in med sin tagg. Ut tar man sig alltid genom att trycka på ”nyckelknappen”.

Kontaktuppgifter till Receptionen

Mail: reception-skola@malung-salen.se
Vid förlorad tagg kan eleverna hämta en ny i receptionen mot en avgift av 60 kr. Avgiften betalas i caféet.

Vid frågor gällande taggar, kontakta: christer.olsson@msgskola.se